همه چیزهایی که شما باید درباره بازاریابی پیام رسان فیس بوک و Chatbots بدانید

بازاریابی Facebook Messenger یکی از مهمترین تاکتیک های موجود در بازار است. بازاریابی مسنجر هنگامی که از طریق گپ های قدرتمند پشتیبانی شود ، مقیاس عظیمی کسب می کند.

در این مقاله می خواهم دقیقاً توضیح دهم که چگونه بازاریابی Facebook Messenger کار می کند ، چت بابات چه نقشی ایفا می کند و چگونه می توانید از این تاکتیک برای بهبود و تقویت فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید.

بازاریابی پیام رسان فیس بوک چیست (و چت بابات در کجا قرار دارد)؟

اول ، نمای ۳۰،۰۰۰ پا.

بازاریابی Facebook Messenger استفاده از Facebook Messenger به عنوان یک کانال مکالمه برای دستیابی به افراد در مقیاس با پیامهای هدفمند است.

این مفهوم تقریباً ساده است. شما برای ارسال پیام به کاربران شخصی از Facebook Messenger استفاده می کنید.

اما آیا این نوع بازاریابی مانند ایمیل نیست؟

بله و خیر. از نظر مفهومی ، این همان چیز است – یک مخاطب ارتباط دیجیتال را از یک تجارت دریافت می کند.

دیجیتال

اما در عمل ، بسیار متفاوت است مسنجر مکالمه ، تعامل و آنی است. بازاریابی پست الکترونیکی تمایل بیشتری به جدا شدن ، غیر شخصی بودن و تأخیر دارد. تمایز دهنده استفاده از chatbots است.

Chatbots ها برنامه های پیام رسانی خودکار هستند که مکالمات را شبیه سازی می کنند ، سؤال می کنند ، بازخورد می فرستند ، ارسال می کنند تا انفجارها را انجام دهند ، کاربران بخش ، قرار ملاقات ها را انجام می دهند ، رزرو می کنند ، اقلام خرید ، وضعیت سفارش آهنگ ، بازخورد ، ارائه خدمات ۲۴/۷ مشتری ، ارائه منابع قابل بارگیری ، درایو رانندگی به صفحات فرود ، و – اگر مشتری بخواهد – با یک انسان واقعی در تماس باشید.

البته Chatbots برای مسنجر منحصر به فرد نیست. اما وقتی نوبت به بازاریابی مسنجر می رسد ، آنها قدرت اتمی را به یک تجربه پیام متوسط ​​تبدیل می کنند.

یک chatbot مسنجر به خوبی طراحی شده می تواند به طور موثری کار یک بخش بازاریابی را انجام دهد.

Chatbots همان چیزی است که به شما امکان می دهد در مقیاس پیام رسانی به افراد دسترسی داشته باشید.

آنچه را که بازاریابی در مورد بازاریابی مسنجر می گوید ، گوش دهید.

فوربس از بازاریابی مسنجر به عنوان “راه جدید برای انجام تجارت” یاد کرده است. تحقیقات مهم در زمینه بازاریابی پیش بینی می کند که بازاریابی مسنجر “قرار است در ۵-۷ سال آینده به بزرگترین کانال بازاریابی جهان تبدیل شود.” با بیان اینکه ، “بازاریابی پیام رسان بسیار داغ شده است.”

چرا همه جادوگری؟

اول از همه ، ما می توانیم به تعداد بسیار زیادی اشاره کنیم – مانند این واقعیت که طبق آمار Statista ، ۱٫۳ میلیارد کاربر فیس بوک مسنجر وجود دارد ، و دیگر در سیستم عامل های پیام رسانی فیس بوک میلیون ها نفر دیگر را ذکر نمی کنیم.

این ۱٫۳ میلیارد کاربر هر روز ۷ میلیارد مکالمه دارند.

فعالیت زیادی در مسنجر وجود دارد زیرا افراد زیادی در آن حضور دارند. این یکی از دلایلی است که بازاریابان از توانایی بالقوه آن برمی آیند.

گذشته از آمار ، تنها دو دلیل مهم وجود دارد که چرا مسنجر چنین کانال قدرتمند بازاریابی است.

یکی استراتژیک ، دیگری تاکتیکی است.

از نظر استراتژیک ، این همه مزیت نخستین حرکت است. تعداد کمی از مشاغل از بازاریابی Facebook Messenger استفاده می کنند و یا از حداکثر پتانسیل استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، یک تجارت ممکن است یک دکمه تماس با Facebook Messenger داشته باشد. پس چی؟ بیشتر مشاغل انجام می دهند. این در بهترین حالت متوسط ​​است.

بیشتر مشاغل یک چت بات وصل نیستند که بلافاصله پاسخ می دهد ، و کاربران را به سمت یک راه حل راهنمایی می کند.

راه حل

مشاغلی که از بازاریابی پیام رسان فیس بوک با چت بابات استفاده می کنند ، در حالیکه این عرصه هنوز غیرقابل جمع شدن است ، اکنون کسب درآمد زیادی دارند

مجموعه دوم مزایای تاکتیکی است.

بازاریابی مسنجر هنگامی که ارتباط برقرار می شود ، ایمیل را خرد می کند. یک بازاریاب ایمیل رقابتی می تواند انتظار داشته باشد که ۵-۱۰٪ نرخ باز را بدست آورد.

اما با بازاریابی مسنجر ، نرخ های باز در ساعت اول به ۷۰-۸۰ درصد صعود می کنند.

به عنوان مثال ، یک پاسخ دهنده خودکار اخیر که ما در MobileMonkey برای مخاطبین جدید مسنجر ارسال کردیم ، ۷۸٪ نرخ باز و ۱۱٫۶٪ پاسخ داد.

این نتایج در سطح تکشاخ است که بازاریاب های متفکر می توانند با استفاده از بازاریابی Facebook Messenger انتظار داشته باشند.

نمونه هایی از بازاریابی پیام رسان فیس بوک در عمل چیست؟

بازاریابی مسنجر با محور Chatbot کاربردهای زیادی دارد. بگذارید چند مورد از آنها را بررسی کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای شروع استفاده از بازاریابی مسنجر ، اضافه کردن ویجت به وب سایت شما است.

هنگامی که ویجت را اضافه می کنید ، مخاطبین می توانند چت های مسنجر را بدون شما به شما ارسال کنندحتی وب سایت خود را ترک کنید این پیام ها نیز از بین نمی روند. آنها در Facebook Messenger به صورت رومیزی و موبایل به روز می شوند.

موبایل

اگر یک chatbot مسنجر را در وب سایت خود ادغام می کنید ، می توانید از طریق قیف تبدیل خود به کاربر پاسخ دهید و به کاربر کمک کنید. بعلاوه ، این کاربر اکنون منجر شده است.

از آنجا که مخاطبین را در Messenger جمع می کنید ، می توانید برای آنها پیام ارسال کنید. در اینجا نمونه ای از پیام به نام انفجار چت وجود دارد.